Ga naar submenu Ga naar zoekveld

Opmerkelijke uitspraken van Bono over het christendom

7 opvallende uitspraken over het geloof

De zanger van U2 maakt er geen geheim van dat hij christen is. De frontzanger doet vaak opvallende uitspraken over het christendom. Hier een aantal verrassende uitspraken van Bono.

Deel:

1.    Het Oude en het Nieuwe Testament
Bono ziet de kinderen van God als eigenzinnig. “Dat is misschien de reden waarom we zo herkenbaar zijn.’’ Hij vindt dat we God zouden moeten zien als de reis van een strenge vader naar een vriend.“ Als kind moet je duidelijke aanwijzingen en strenge regels krijgen. We hebben toegang tot een een-op-een relatie met Christus.’’ Bono ziet het Oude Testament als een verticale relatie (Een relatie van aanbidding en gezag) en het Nieuwe Testament als een horizontale relatie.

 2.    Gestoorde leugenaar of de zoon van God
"Jezus ging rond om te vertellen dat hij de Messias was. Hij werd gekruisigd omdat hij de zoon van God is. In mijn ogen is hij de zoon van God of hij is gek. Voor mij is het moeilijk om te geloven dat een gek 200 miljoen mensen heeft geraakt met zijn verhaal.’’

3.    Koning David: Blues Muzikant
Bono heeft veel met psalmen, omdat ze behalve een gospelkant ook een blueskant hebben. “Het is belangrijk om eerlijk te zijn tegenover God. Hij is geïnteresseerd in wie jij bent en wie je wilt zijn.’’

4.    Christenen
Bono vindt het moeilijk om christenen te verdragen. “Ik weet niet hoe Jezus het doet. Ik ben een van hen.’’

5.    Het gebedsleven
“Ik bid om de wil van God te leren kennen, dan is er meer kans dat de gebeden uit zullen komen.’’ Bono bidt op bed samen met zijn kinderen. “We hebben een groot bed in huis, waar we samen met onze kinderen bidden en uit de Bijbel lezen.’’

6.    Kerk
“Ik ga waar het leven is, waar ik de Heilige Geest voel. Ik denk dat godsdienst in z’n algemeenheid je brengt op de weg van God. Iedereen wil iets doen met zijn of haar leven of het nou op kleine schaal of grote schaal is. Het is allebei even geweldig.’’

7.    Genade
Bono houdt van het idee van het offerlam. “Ik houd van het idee dat God zegt: kijk zondaars, er zijn bepaalde consequenties op de manier hoe jullie leven.” Christus nam de zonden van de wereld op zich, zodat het niet terugkomt naar ons. “Het houdt ons nederig. Het zijn niet onze eigen goede werken die ons door de poort naar de hemel te brengen.’’ 

Bron: Christan Today

--:--