Icon--npo Icon--twitter Icon--facebook Icon--instagram Icon--mail Icon--search Icon--video Icon--image Icon--audio Icon--EO Icon--whatsapp Icon--linkedin Icon--snapchat Icon--youtube Icon--quote arrow-right Icon--menu Icon--background Icon--backgroundContent Icon--overlayBottom Icon--overlayTop

Amersfoort mag blij zijn met The Passion

'We hopen op goede resultaten'

in Mediatips

Amersfoort mag zijn handen dichtknijpen met het binnenhalen van The Passion, het grote tv-evenement dat over twee maanden wordt opgevoerd op het Eemplein. Dat zeggen citymarketeers van Enschede en Groningen, twee steden die Amersfoort voorgingen als 'gastheer'.

In september 2015 werd bekendgemaakt dat Amersfoort dit jaar het decor zal vormen voor de eigentijdse vertelling van het paasverhaal.

Burgemeester Bolsius: “Het is voor Amersfoort een enorme uitdaging om dit grote live-event in de stad te ontvangen. Miljoenen mensen bekijken de vertelling thuis, terwijl tienduizenden naar de stad komen om het van dichtbij mee te maken. Ook voor veel Amersfoorters is het een unieke gebeurtenis in hun eigen stad."

Het televisiespektakel, uitgezonden door de EO en KRO-NCRV, gaat op donderdag 24 maart naar verwachting 20.000 bezoekers naar Amersfoort trekken en ruim 3,5 miljoen Nederlanders aan de buis gekluisterd houden. Enschede was vorig jaar het decor voor het evenement, Groningen in 2014. En dat heeft de steden geen windeieren gelegd, blijkt volgens de stadspromotors uit onderzoeken die zij zelf hebben uitgevoerd, schrijft het AD.

Enschede gaf 186.000 euro uit aan The Passion, en haalde op één avond 646.000 euro op. Groningen betaalde ongeveer twee ton, en ontving 553.920 euro. ,,Een evenement als The Passion helpt ontzettend om je stad op de kaart te zetten," zegt Barbara Risselada van Marketing Groningen. ,,Je bent gewoon anderhalf uur op primetime tv vol in beeld. Met al het moois dat je als stad te bieden hebt. Op de uitwerking die dat heeft op je stad, is geen prijskaartje te plakken."

Bron: AD.nl

De inwoners van Amersfoort werden verrast met prachtige straatkunst

Tip voor de redactie?

Of heb je een foutje gezien? Mail ons

Meer over

Lees ook

Waarom The Passion zo succesvol is

Waarom The Passion zo succesvol is

Evenementen als The Passion zijn een speelse manier voor mensen om zich 'veilig' in te laten met het christelijke verhaal: in de digitale mediacultuur...

Sjoerd Wielenga

Bidden: hoe doe je dat?

Bidden: hoe doe je dat?

The Passion: leer Jezus beter kennen door te bidden

Terugkijken: Passion Talk

Terugkijken: Passion Talk

Jim de Groot: "Door The Passion ben ik een ander mens geworden"