Icon--npo Icon--twitter Icon--facebook Icon--instagram Icon--mail Icon--search Icon--video Icon--image Icon--audio Icon--EO Icon--whatsapp Icon--linkedin Icon--snapchat Icon--youtube Icon--quote arrow-right Icon--menu Icon--background Icon--backgroundContent Icon--overlayBottom Icon--overlayTop

Hoe vertel ik mijn collega over Jezus?

Nieuwe campagne helpt christenen evangeliseren

in Geloven

Dit pinksterweekend lanceert Jeugd met een Opdracht (JmeO) de landelijke campagne #iampartoftheStory (ik ben deel van het Verhaal). Met de campagne wil JmeO kerken helpen het Evangelie bekend te maken in hun eigen omgeving. “Veel mensen vinden het spannend om over Jezus te praten.”

De campagne wil christenen ‘bewustmaken van hun verantwoordelijkheid om het Evangelie door te geven’. Zien christenen hun verantwoordelijkheid niet?

Bart Hesseling van JmeO: “Tijdens evangelisatie-evenementen, waarbij we samenwerken met diverse plaatselijke kerken, merken we dat veel christenen het heel spannend vinden om over Jezus te praten met collega’s, familie, vrienden en klasgenoten. Ze zijn bang voor de reactie van de ander. Met deze campagne willen we hen in drie stappen op weg helpen. De eerste stap is bewustwording van het feit dat we deel zijn van het mooiste verhaal van de wereld. Vervolgens willen we mensen toerusten: hóe laat je nu zien dat mensen Jezus nodig hebben? Tot slot gaan we over tot actie. Daarbij moet je niet zozeer denken aan evangeliseren op straat, maar vooral aan getuigen in je eigen omgeving. Niet via een eenmalige actie, maar als levensstijl. Zodat we vrijmoedige christenen worden."

 

De vraag is natuurlijk of de mensen om ons heen wel zitten te wachten op vrijmoedige christenen.

“Dat is precies wat we bedoelen: veel christenen denken dat Nederlanders er helemaal geen zin in hebben en houden daarom hun mond. Wij zien daarin de intimiderende werking van de huidige seculiere cultuur. In een seculiere cultuur is het wenselijk om het geloof achter de voordeur te houden. Het is niet echt populair om over je geloof of Jezus te praten, en het woord ‘zonden’ zal de meesten weinig zeggen. Maar de gevolgen van de zonden herkennen we allemaal: angst, schaamte, pijn. Wij geloven dat Jezus daar hét antwoord op is.”

 

Hoe ziet de campagne eruit?

“We lanceren een speciaal missionair lied en een videoclip, met daarin onder andere bekende christenen uit de politiek, media, muziek, sport en de kerk. Zij laten de slogan #iampartoftheStory zien. We hebben ook stickers met deze slogan beschikbaar en hopen dat christenen hiermee op sociale media gaan. Zo willen we laten zien dat christenen deel zijn van een veel grotere groep dan dat ze zelf beseffen. En we hopen dat mensen door deze identificatie vrijmoedig zullen worden om te spreken over Jezus.”

 

Foto: Onder anderen EO-presentator Mirjam Bouwman speelt een rol in de videoclip.

Tip voor de redactie?

Of heb je een foutje gezien? Mail ons

Lees ook

Jezus Messias in Limburg, Spanje èn India

Jezus Messias in Limburg, Spanje èn India

Aaah, een sjpook! Nie benauwd voe me weze, kom mae!

Mars voor Jezus in Rotterdam

Mars voor Jezus in Rotterdam

Zondagmiddag kun je in de straten van Rotterdam christenen tegenkomen. Andere dagen natuurlijk ook, maar deze zondag zijn een aantal duidelijk te herkennen aan spandoeken, t-shirts en gezang. Het is de dag van de Mars voor Jezus.

Het Goede Nieuws van Jezus op je auto

Het Goede Nieuws van Jezus op je auto

Jezus Leeft plakt gratis autostickers