Icon--npo Icon--twitter Icon--facebook Icon--instagram Icon--mail Icon--search Icon--video Icon--image Icon--audio Icon--EO Icon--whatsapp Icon--linkedin Icon--snapchat Icon--youtube Icon--quote arrow-right Icon--menu Icon--background Icon--backgroundContent Icon--overlayBottom Icon--overlayTop

Mohammed krijgt zijn eigen glossy

"Hij heeft zijn reputatie niet mee"

in Nieuws

In de kiosken ligt binnenkort een nieuwe glossy: in navolging van Jezus! verschijnt nu ook Mohammed. Het tijdschrift gaat over de islamitische profeet. Die heeft in het Westen 'zijn reputatie niet mee' door 'aanhoudende misvattingen en minimale kennis', aldus de Moslimkrant dinsdag.

(imported body)

Van het tijdschrift moeten minstens 15.000 exemplaren worden gedrukt. Hoofdredacteur Brahim Bourzik hoopt dat het tijdschrift in kiosken, bij Marokkaanse en Turkse winkeliers en bij moskeeën komt te liggen. Het moet 5 tot 6 euro kosten. Het magazine telt 63 pagina's en is volledig in kleur. In juni, een week voor het begin van de ramadan, moet het gepubliceerd worden. Er staan verhalen in over het leven van Mohammed en over de hedendaagse wereld, maar ook 'recepten voor een heerlijke maaltijd, uit het leven van de Profeet gegrepen'.

Het tijdschrift moet 'sexy' zijn. Ongepast is dat volgens Bourzik niet. "Mohammed was een sexy man. Hij had zeker negen vrouwen. Om die tevreden te kunnen stellen, moet je wel sexy zijn. Hij was geniaal. Hij was een geestelijk leider, een huisvader, alles in één. Ik denk dat George Clooney jaloers op hem zou zijn."

Bron: ANP

Tip voor de redactie?

Of heb je een foutje gezien? Mail ons