Icon--npo Icon--menu Icon--twitter Icon--facebook Icon--instagram Icon--mail Icon--search Icon--video Icon--image Icon--audio Icon--EO Icon--whatsapp Icon--linkedin Icon--snapchat Icon--youtube Icon--quote arrow-right Icon--background Icon--backgroundContent Icon--overlayBottom Icon--overlayTop

Protestantse Kerk zendt opnieuw kerstcommercial uit

"De kerk is een plek voor de grote vragen van het leven en de twijfel"

in Nieuws

Niet alleen de kerstcommercial van supermarktketen Jumbo is in Woerden opgenomen. Het kerkplein in Woerden speelt ook een centrale rol in de reclamespot van de Protestantse Kerk in Nederland met als boodschap ‘Wie je ook bent, welkom in de kerk’.

Kerk als plek van twijfel
De Protestantse Kerk in Nederland wil met deze reclamespot juist die mensen uitnodigen die nooit (meer) naar de kerk gaan. “Uit onderzoek blijkt dat mensen denken dat geloven een voorwaarde is om bij een kerk te horen. Dat is natuurlijk niet zo. Ook als twijfelaar of zoeker ben je van harte welkom in de kerk. De kerk is juist een plek voor de grote vragen van het leven, dus ook voor twijfel, voor dankbaarheid, voor demonstreren tegen onrecht en voor rouw”, aldus Marloes Nouwens-Keller, woordvoerder van de Protestantse Kerk.

Stille Nacht
In de commercial zingen verschillende mensen  een regel van het bekende kerstlied ‘Stille Nacht, Heilige Nacht’. Een oma, een buschauffeur, een prostituee, een zakenvrouw, een zwerver en een gezin. Ze stralen verlangen en hoop uit. In de slotscène van de commercial lopen ze samen naar de Petruskerk in Woerden om daar een kerstviering mee te maken. De boodschap is: ‘Wie je ook bent, welkom in de kerk’.

Vanaf 15 december zendt de Protestantse Kerk de reclamespots uit op NPO 1 en 2 en de regionale omroepen.

Wie je ook bent, welkom in de kerk...

Tip voor de redactie?

Of heb je een foutje gezien? Mail ons

Meer over

Lees ook

Achter de schermen bij de PKN Kerstreclame

Achter de schermen bij de PKN Kerstreclame

Wil je zien hoe de PKN kerstreclame is gemaakt? Bekijk hieronder de Making-of.

PKN kerstreclame heeft thema 'Stille Nacht'

PKN kerstreclame heeft thema 'Stille Nacht'

Ook dit jaar wil de PKN Nederland aanspreken naar de kerk te gaan met kerst.

Een derde  van de Nederlanders wil met Kerst naar de kerk

Een derde van de Nederlanders wil met Kerst naar de kerk

Een derde van de Nederlanders heeft in meer of mindere mate de intentie om met Kerst een kerstdienst of -mis te bezoeken. Dat blijkt uit onderzoek van...