Icon--npo Icon--twitter Icon--facebook Icon--instagram Icon--mail Icon--search Icon--video Icon--image Icon--audio Icon--EO Icon--whatsapp Icon--linkedin Icon--snapchat Icon--youtube Icon--quote arrow-right Icon--menu Icon--background Icon--backgroundContent Icon--overlayBottom Icon--overlayTop

Nieuwe campagne Bond tegen vloeken

'Nederland is zoveel mooier zonder vloeken en schelden'

in Mediatips

Op maandag 17 november presenteert de Bond tegen vloeken haar nieuwe reclamecampagne. Met deze reclamecampagne wil men laten zien dat Nederland 'zoveel mooier is zonder vloeken en schelden'.

(imported body)

Maandag 17 november wordt om 16.00 uur op station Veenendaal – De Klomp de nieuwe postercampagne gepresenteerd. Met een team communicatiemensen is lang nagedacht over deze campagne. Vloeken en schelden veroorzaakt een barst, het maakt iets kapot.

De Bond: 'Om de impact van schelden en vloeken te laten zien, kiezen we er voor om ook een korte, met onderzoeken onderbouwde, tekst er naast te zetten. Door de manier van fotograferen en een gebarsten glas werd een poster ontwikkeld waar niemand omheen kan.'

De missie van de Bond tegen vloeken is Nederland mooier maken. Goede taal doet mensen goed, grove taal breekt af en maakt kapot. De Bond is opgericht in 1917. Onder de naam KlasseTaal worden gastlessen gegeven op allerlei scholen over respectvol taalgebruik. TaalQuestie verzorgt trainingen aan bedrijven en instellingen om taalbewustzijn te verhogen.

Bron: Bond tegen vloeken

 

Tip voor de redactie?

Of heb je een foutje gezien? Mail ons