Icon--npo Icon--twitter Icon--facebook Icon--instagram Icon--mail Icon--search Icon--video Icon--image Icon--audio Icon--EO Icon--whatsapp Icon--linkedin Icon--snapchat Icon--youtube Icon--quote arrow-right Icon--menu Icon--background Icon--backgroundContent Icon--overlayBottom Icon--overlayTop

Paasverhaal uitgelegd op paasei

in Geloven

Gestimuleerd het verkoopsucces van de 'Real Easter Egg' (Het Echte Paasei) in Groot-Brittannië, krijgt het initiatief dit jaar navolging in Ierland. De Anglicaanse Kerk lanceert chocolade-eieren met een verpakking waarop de betekenis van het christelijke paasfeest kort wordt uitgelegd. Op die manier probeert de kerkleiding de echte waarde en betekenis van Pasen te helpen (her)ontdekken.

'The Meaningful Chocolate Company', producent van de eieren, gebruikt voor de productie Belgische melkchocolade. De paaseieren worden niet alleen verkocht in Wereldwinkels en via organisaties als Oxfam en Trocaire, maar ook in enkele grootwarenhuisketens, waaronder Tesco en Morrisons.

Sinds de lancering in 2010 werden 450.000 'echte paaseieren' verkocht. De verkoop leverde bovendien het niet onaardige bedrag van meer dan 120.000 pond (145.000 euro) op waarmee goede werken werden gesteund.

 

Bron: Kerknet

 

Tip voor de redactie?

Of heb je een foutje gezien? Mail ons

Meer over