Icon--npo Icon--twitter Icon--facebook Icon--instagram Icon--mail Icon--search Icon--video Icon--image Icon--audio Icon--EO Icon--whatsapp Icon--linkedin Icon--snapchat Icon--youtube Icon--quote arrow-right Icon--menu Icon--background Icon--backgroundContent Icon--overlayBottom Icon--overlayTop

Billy Graham: "Dit moet Amerika wakkerschudden"

Graham komt op 95ste verjaardag met film 'My Hope America'

in Geloven

Billy Graham wil in november - als hij 95 jaar hoopt te worden - een film uitgeven onder de titel My Hope America. Hij wil daarmee het land wakker schudden. 
"Als er ooit een tijd is geweest dat Amerika de tussenkomst van God nodig heeft, is het nu". Graham schrijft dit in een gebedsbrief (zie hieronder) die hij publiceerde op de website van de Billy Graham Evangelistic Associaton.



Beste vriend,

Op mijn leeftijd zijn er een heleboel dingen die je gezondheid niet meer toestaat. Maar er zijn nog veel dingen die ik wel kan doen, en een van hen is bidden. Ik heb de afgelopen tijd vurig gebeden dat we spiritueel ontwaken in Amerika. Als er ooit een tijd is geweest dat dit land God nodig heeft, is het nu. We kunnen en moeten voor Amerika bidden maar vergeet niet dat wanneer God een natie gaat veranderen, hij begint bij het veranderen van mensen. Het begint met individuen. Hoe meer ik bid, hoe dieper ik voel dat 'Mijn Hoop Amerika’ de juiste vorm van evangelisatie is voor dit land op dit moment.

Ik heb al diverse berichten gehoord van mensen die hun hart aan Christus hebben gegeven deze zomer en het ontroert me. In november, als ik 95 jaar hoop te worden, zullen we een nieuwe film uitbrengen in het hele land. De film, genaamd  ‘My Hope America’, zal een aantal prachtige, real-life verhalen vertellen van mensen wiens leven veranderd is door Jezus Christus. De film zal vertellen over de helende kracht van het Evangelie.

Samen met alle bemoedigende bezoekjes van kleinkinderen en achterkleinkinderen deze zomer, heeft een cameraploeg mij thuis gefilmd. Ik heb dingen gezegd waarvan ik sterk het gevoel had dat God ze wilde zeggen tegen Amerika. Ik wil u vragen om te bidden dat God deze film zal gebruiken op een machtige manier om dit land te veranderen.

Wellicht kan je mensen in je nabije omgeving vragen om het programma straks samen te kijken. Vraag God om hun hart aan te raken. Duizenden en duizenden gelovigen in verschillende delen van Amerika zijn al aan het bidden. Geliefden, vrienden, collega's, wie ken je in je omgeving die het Evangelie nog niet kent? Wie zou het moeten begrijpen en ervaren? Bent u trouw aan het bidden voor hen?
God verlangt ernaar om deze mensen te veranderen en Hij nodigt u uit om het samen te doen. Om samen, als partner in Christus, deze mensen terug te brengen bij Hem. Als je iemands hart wil genezen en een eeuwige toekomst voor iemand wil dan moet je bidden.

Voor een christen kan bidden soms onzeker voelen maar God begrijpt het. De Bijbel zegt dat "we niet weten wat we moeten bidden, maar dat de Geest zelf voor ons pleit" (Romeinen 8:26).
Dit betekent dat als we getrouw de namen van onze verloren vrienden en geliefden naar de troonzaal van de hemel brengen, de Heilige Geest pleit en biddend door ons heen werkt. Op deze manier worden we echt partners met God (2 Korinthe 6:01).  Als mede-arbeider van God, moet je je geen zorgen maken over hoe het allemaal werkt. Je kunt niemand bekeren maar God wel. "Want zo zegt de HERE: 'Inderdaad Ik zal zelf naar mijn schapen vragen en me naar hen uitstrekken'" (Ezechiël 34:11). Vraag Hem om dat te doen.

Al meer dan 16.000 kerken in alle 50 staten hebben zich aangemeld om deel te nemen aan ‘My Hope America’. Zorg ervoor dat uw voorganger het ook weet.

Wij vragen om uw gebed en deelname zodat dit niet alleen mensen door het hele land raakt, maar ook mensen die je persoonlijk kent en om wie je om geeft. De Bijbel zegt: "Kom! Laat wie luistert zeggen: Kom! Laat wie dorst heeft, komen. Laat wie dat wil vrij drinken van het water dat leven geeft.” (Openbaring 22:17)

Hartelijk dank.

 

Billy Graham

Tip voor de redactie?

Of heb je een foutje gezien? Mail ons

Meer over