Icon--npo Icon--twitter Icon--facebook Icon--instagram Icon--mail Icon--search Icon--video Icon--image Icon--audio Icon--EO Icon--whatsapp Icon--linkedin Icon--snapchat Icon--youtube Icon--quote arrow-right Icon--menu Icon--background Icon--backgroundContent Icon--overlayBottom Icon--overlayTop

Kees Kraayenoord zingt voor vervolgde christenen

in Nieuws

Kees Kraayenoord gaat op tournee met Open Doors, een stichting die wereldwijd vervolgde christenen steunt. De aanbiddingsleider reist door Nederland en Vlaanderen om een stem te zijn voor christenen die niet vrij zijn hun geloof te belijden.

Honderd miljoen vervolgde christenen
Honderd miljoen christenen worden vervolgd om hun geloof. In landen als Noord-Korea, Saoedi-Arabië, Nigeria en Egypte hebben christenen niet alle vrijheid om naar de kerk te gaan of is er zelfs geen kerk. In deze en een groot aantal andere landen worden christenen gediscrimineerd, mishandeld of zelfs gevangen gezet als duidelijk wordt dat ze christen zijn.

LOUD!
De concerttour genaamd LOUD!, gaat over het luid en duidelijk aanbidden van de Here Jezus. De naam van de tour is gebaseerd op de Bijbeltekst uit 1 Kronieken 16:8, waar staat: "Loof de HEER, roep luid Zijn naam, maak Zijn daden bekend onder de volken".

"Er zijn christenen in onze wereld die dit Bijbelvers niet zonder gevaar voor eigen leven kunnen gehoorzamen. Sterker nog, als ze samenkomen is er vaak helemaal geen sprake van luid Gods naam aanroepen. Ze fluisteren hun liederen, zijn niet vrij om te aanbidden”, zegt Kees Kraayenoord.

Liefde is luid

Kees vervolgt: “We kunnen aan hen denken, hen steunen en voor hen bidden, maar bovenal uit volle borst ons lied zingen. Want liefde is luid en als wij niet voluit aanbidden, doen wij vervolgde christenen te kort. We hebben net als zij een stem gekregen en wij mogen die in alle vrijheid laten horen.”

 

Bron: Open Doors

Tip voor de redactie?

Of heb je een foutje gezien? Mail ons